موضوعات وبسایت : آموزش ICDL
سوالات ICDL

آزمون عملی icdl درجه 1

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 09 مهر 1401 ساعت 17:35

سوالات ICDL

   WORD

1 ) يك فايل جديد Word ايجاد كنيد .

2 ) مشخصات كاغذ را به صورت زير تعريف كنيد :

Margins : Top & Bottom : 2 cm   ,  Left & Right : 3 cm

Paper Size :       Height : 27 cm     ,    Width : 20

3 ) اطراف صفحه كاغذ يك كادر به صورت دو خطه با ضخامت 3 pt و با رنگ سبز درج كنيد .

4) در يک سند خالي اشکال زير را رسم کنيد.

-        مستطيل قرمز رنگ و سايه دار                                                              

-        دايره آبي رنگ

-         لوزي صورتي و در داخل آن يک طرح مناسب

-       اتصال کننده ها ( پيکانها) به صورت خط چين آبي رنگ

5)  پاراگراف زير را تايپ نموده و تغييرات خواسته شده را روي آن اعمال کنيد.

« هنگام بروز مشکلات ، اين نوع تفکر توست که باعث زانو زدن تو در برابر مشکلات يا قد برافراشتن در برابر آنها مي شود.مشکلات را به ديده منفي نگاه نکن بلکه آنها را ، به فال نيک  از سوي خداوند تعبير کن. »

-        پاراگراف را تراز بندي کنيد .

-    در خط اول پاراگراف تورفتگي ايجاد کنيد

-      رنگ پشت زمينه را به آبي تغيير دهيد.

 EXCEL

1 ) برنامه Excel را اجرا كنيد .

2 ) يك Workbook جديد بسازيد .

3 ) در فايل ايجاد شده ، كاربرگ هاي اضافي را حذف كنيد به گونه اي كه فقط Sheet1 باقي بماند .

4 ) نام كاربرگ باقي مانده را به ICDL1 تغيير دهيد .

5 ) اسامي زير را به صورت يك ليست سفارشي شده ايجاد كنيد .

Mohammadi , Rezvani , Samadi , Shahbi

 6 ) ليست زير را ايجاد كنيد :

Result

Average

Total

PowerPoint

Access

Excel

Word

Name

Mohammadi

Rezvani

Samadi

7 ) براي افراد موجود در ليست نمراتي را بين 0 تا 100 ثبت كنيد .

8 ) با استفاده از توابع ، فرمول هايي درج كنيد كه در ستون Total مجموع نمرات هر فرد ، در ستون Average ميانگين نمرات محاسبه شود و در ستون Result نيز چنانچه معدل فرد از 70 بيشتر باشد عبارت Pass و در غير اينصورت عبارت Fail ثبت شود.

9 ) نمودار مقايسه معدل افراد را ترسيم كنيد و آن را در يك كاربرگ جديد به نام Average قرار دهيد . ( نمودار به صورت ستوني باشد . )

10 ) براي نمودار ايجاد شده عنوان ICDL1Average  را تعريف كنيد

 POWER POINT

1 ) برنامه PowerPoint را اجرا كنيد و يك فايل جديد بسازيد .

2 ) در اولين اسلايد فايل عبارت Microsoft PowerPoint  را براي عنوان اصلي تايپ كنيد .

3 ) نام خود را به عنوان پاصفحه ( Footer ) براي تمام اسلايدها تعريف كنيد .

4 ) يك اسلايد جديد به فايل اضافه كنيد و عبارت هاي زير را به صورت يك ليست Bullet گذاري شده در آن درج كنيد :

Auto Content Wizard  - Design Template – Slide Transition – Animation

5 ) براي اسلايدها حرکت هاي دلخواه تعريف کنيد .

ACCESS

1) بانک اطلاعاتي به نام  LIBRARY  ايجاد نماييد که شامل دو جدول به صورت زير باشد

-        جدول library نام نويسنده موضوع – قيمت – نام کتاب – نام ناشر

-        جدول register تاريخ دريافت – نام کتاب- نام عضو

2)  فيلد نام کتاب را فيلدي تعريف کنيد.

3)  يک ouary به نام rej ايجاد نماييد که نام کتابي که قيمت آنها 2000 تومان باشد را نمايش دهد.

4)  از جدول register    يک گزارش تهيه نماييد.

با آرزوي موفقيت براي شما

مرکزفناوري اطلاعات مشهد


WORD

1- در محيط word يك سند ايجادكنيد كه داراي دو صفحه باشد و حاشيه هاي كاغذ از بالا و پايين 2 واز چپ وراست 2.5 باشد، در پايين صفحات شماره صفحه، سربرگ صفحات درسمت راست ساعت سيستم، در صفحه اول يك متن دوخطه يك پاراگرافه تايپ كنيد، سپس كشيدگي حروف 150% باشد.دور تا دور صفحات يك كادر دلخواه بگذاريد درصفحه دوم اين جدول را با اين تنظيمات انجام دهيد.

2- اين سند را با نام d1 روي desktop ذخيره كنيد.

3- سربرگ صفحه را به شکل زير ايجاد کنيد.

مرکز آموزش فناوري اطلاعات مشهد                                                                                     رايانه کار درجه 2 / صفحه 1

 4-فاصله بين خط ها راسه برابرکنيد.

5-يک سبک جديد ايجادکنيد که درآن فاصله سطرها دقيقا18pt باشد.تورفتگي سطراول icm فاصله ازپاراگراف قبل 12pt باشد.

 EXCEL

جدول زيرراطراحي کنيد:

نام کالا

قيمت

تعداد

قيمت کل

وضعيت قيمت

کالا1

کالا2

کالا3

 -مشخصات 3کالا را درجدول بالا وارد کنيد

-درستون قيمت کل حاصلضرب قيمت کالا درتعدادآن قرارميگيرد.

-درصورتيکه قيمت کالاازميانگين قيمت کالا بيشترباشد درستون وضيعت عبارت بيشتر ودرغيراينصورت عبارت کمترقرارگيرد.

-نموداربراساس قيمت کالانمايش داده ميشود.

 POWER POINT

1-در محيط Power Point يك ارايه ايجاد كنيد كه داراي سه اسلايد باشد در اسلايد اول يك عنوان قراردهيد كه حركت آن كاراكتر به كاراكتر باشد.

2-در اسلايد دوم اين اشكال را قرار دهيد و با هم يكي كنيد.

 3-در اسلايد سوم اين نمودار سازماني را قرار دهيد.

Dos                            

 4-براي رفتن از هر اسلايد به اسلايد ديگريك حركت دلخواه كه به صورت خودكار پس از 2 ثانيه اجرا شود.

 ACCESS

 - يک بانک اطلاعاتي به نام test ايجاد و يک جدول به نام test1 شامل فيلد هاي زير تهيه کنيد.

  رديف (از نوع عددي) – نام (از نوع متني) – نام خانوادگي (از نوع متني) – شماره ملي(از نوع عددي)- تارخ تولد(از نوع تاريخ) - تحصيلات( از نوع ليست بازشونده شامل ديپلم،فوق ديپلم وليسانس)

الف ) فرمي از جدول بالا ايجاد وزمينه آن را ليمويي کنيد.

ب) اطلاعات 5 نفر را به دلخواه از طريق فرم وارد نماييد که مدرک 2 نفر از آنها ديپلم باشد.

ج) پرس وجويي(query) را براي افراد بالاي ديپلم تهيه نماييد.    

 با آرزوي موفقيت براي شما

WORD  30 نمره

1-   يك سند جديد ايجاد و یک سرصفحه با نام (( سازمان فنی حرفه ای )) و یک پا صفحه با نام و نام خانوادگی خودتان همراه با تاریخ وزمان درج کنید .

2-     در اطراف سند یک کادر سه بعدی آبی رنگ تنظیم کنید.

3-     سند خود را ذخیره و طوری تنظیم کنید که هر 8 دقیقه یکبار ذخیره گردد.

4-     جدول زیر را درج کنید .

                                            دبیرستان شاهد                       تاریخ

 نام درس:                              کد درس :                           تعداد واحد :       

ردیف

نام

نام خانوادگی

نمره

       EXCEL 

1- جدول زیر را درSHEET 3 طراحی کنید:

ردیف

نام کالا

قیمت کالا

درصد تخفیف

تعداد

مبلغ دریافتی

1

A

4000

10 درصد

5

2

B

3000

5 درصد

7

3

C

5000

10 درصد

10

-        طراحی جدول        - محاسبه مبلغ دریافتی   - محاسبه کل مبلغ دریافتی   - رسم نمودار

POWER POINT  15 نمره

1-سه اسلاید بااستفاده ازالگوها بامشخصات زیرایجادکنید:

الف)اسلایداول به همراه دکمه عملیاتی روبه جلو ودکمه پخش صوت

ب)اسلایددوم عنوان عکس  ومتن ودکمع عملیاتی  روبه جلووعقب

ج)اسلایدسوم عنوان-نمودار-جدول بادکمه عملیاتی HOME

2- اسلایدها رابه گونه ای تنظیم کنید که ازاسلایدی به اسلاید دیگرانیمشین داشته باشد.

3-به محتویات هراسلاید جلوه وِیژه دهید.

ACCESS  25 نمره  5 سرعت عمل

1- جدول register با فيلدهاي تاریخ دریافت نام کتاب- نام عضو ايجاد نماييد

5)      فیلد نام کتاب را كليدی تعریف کنید.

6)       یک quary به نام register ایجاد نمایید که نام کتابهايي که قیمت آنها 2000 تومان باشد را نمایش دهد.

7)      از جدول register    یک گزارش تهیه نمایید.

WORD  30 نمره

1-    سندی ایجادکنید ومتن زیررادرآن تایپ کنیدوسپس قالبهای زیررا اعمال کنید.

Always remember to forget things that made you sad.but no forget to remember the things that made you glad

     همیشه به یادداشته باش که به فراموشی بسپاری آنچه راکه اندوهگینت می سازد .اماهرگز فراموش نکن که به                     خاطربسپاری آنچه راکه شادمانت می سازد.

قالبهای کاراکتری(متن لاتین):فونت papyrusسبک مورب وضخیم- مقایس فاصله کاراکترها 95% رنگ آبی

قالبهای کاراکتری(متن فارسی):فونت Tahoma_سبک زیرخط دار-مقیاس فاصله کاراکترها90 % رنگ قرمز

قالبهای پاراگرافی:فاصله سطرها 2 برابرمعمول- تورفتگی سطراول 3 سانتی متر –سند دردسک تاپ ذخیره کنید.

        2- در محيط word يك سند ايجادكنيد كه داراي دو صفحه باشد و حاشيه هاي كاغذ از بالا و پايين 2 واز چپ وراست 2.5 باشد، در پايين صفحات شماره صفحه، سربرگ صفحات درسمت راست ساعت سيستم، در صفحه اول يك متن دوخطه يك پاراگرافه تايپ كنيد، سپس كشيدگي حروف 150% باشد.دور تا دور صفحات يك كادر دلخواه بگذاريد درصفحه دوم اين جدول را با اين تنظيمات انجام دهيد.

اين سند را با نام d1 روي desktop ذخيره كنيد

POWER POINT  15 نمره

1-یک فایل باچهاراسلایدایجادنمایید.دراسلایداول یک تیتربه همراه یک تصویردرپایین ان قراردهید.

2-برای تصویرموردنظریک جلوه خاص بصورتی ازبیرون واردتصویرشودقراردهید.

3- اسلایددوم رابه گونه ای طراحی کنیدکه متن درقسمت چپ وتصویردرقسمت راست قرارگیرد.برای متن موردنظرجلوه ای ایجادنمایید که حروف آن تک تک روی صفحه نمایش یابد.

4- دراسلایدسوم یک تیتردریک جدول قراردهید وسپس تنظیمی انجام دهیدکه جدول بعداز5 ثانیه روی صفحه ظاهرشود.

5- دراسلایدچهارم متنی به عنوان نتیجه گیری قرارداده وسپس یک دکمه علمیاتی طراحی کرده بطوریکه باکلیک  برروی ان اسلایداول نمایش داده شود. برای هریک ازچهاراسلایدایجادشده طرحی جداگانه ایجادنمایید.

  EXCEL  25 نمره

-جدول زیرراطراحی کنید(ازA1 تا I6)

نام ونام خانوادگی   تحصیلات    سمت   تعدادساعات کار  دستمزدهرساعت کار  حقوق  بیمه  حقوق دریافتی

حمید احمدی            دیپلم        منشی               40              45000 ریال

رضامحسنی                 لیسانس     کارمند             50             50000 ریال

احمدجمشیدی       فوق لیسانس    ریس             60              7000 ریال

امیرصفار                 قوق لیسانس    معاون            55              6500 ریال

نویدمولوی             لیسانس           کارمند          50               5000 ریال

الف) حقوق رابه صورت AUTOFILL حساب نمایید.

ب)بیمه رابه صورت AUTOFILL حساب نمایید.(بیمه=1 درصدحقوق)

ه)نموداری برای ستون های نام ونام خانوادگی وحقوق دریافتی به صورت دلخواه درSHEET جداگانه ای ایجاد نمایید ونام آن SHEET  رابه نمودارتغییردهید.

و)ستون تحصیلات رابه صورت نزولی مرتب کنید.

ز)مجموع حقوق دریافتی رادرخانه I7   محاسبه نمایید.

ح)نوشته نام ونام خانوادگی رابه اندازه38 درجه بچرخانید.

ACCESS  25 نمره  5 سرعت عمل

1-    بانک اطلاعاتی برای یک فروشگاه عرضه کننده محصولات CD وکتاب ایجاد کنید .

2-    برای این بانک اطلاعاتی یک جدول در نمای Data sheet view درست کنید که شامل فیلدهای زیر باشد :

1)ردیف محصول(Number)       2)کد محصول(Number)              3) نام محصول(text)           4) نوع محصول(text)                 5) تاریخ تولید(text)          6) مبلغ خرید محصول(Number)    7) قیمت فروش(currency)  

     8) توضیحات(memo)

       3- برای فیلد تاریخ تولیدinput mask  را به شکل --/--/---- تعریف کنید .

       4- فیلد کد محصول را طوری تعریف کنید که در صورت ورود اطلاعات به صورت تکراری پیغام خطایی را برای                        

        کاربر نشان دهد . 

      5 - برای مبلغ خرید محصول مقدار پیش فرض صفر را در نظر بگیرید .

       6-  در جدول فوق در صورتی که مقداری برای هریک از فیلدها منظور نگردد به کاربر پیغام خطا اعلام نماید .

      7- در فیلد مربوط به ردیف محصول در صورت وارد نمودن عدد بیشتر از 1000  پیغام خطای " عدد داده شده 

       صحیح نمی باشد " را به کاربر اعلام نماید .

با آرزوی موفقیت برای شما

آموزشگاه کامپیوتر حامد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر